måndag 29 maj 2017

Blodomloppet

Så var det dags för lopp nr 2; Blodomloppet. Var inte alls pepp utan mestadels irriterad på att arrangörerna mindre än en vecka gått ut med att istället för medaljer så skulle man få en digital medalj och bilder på sig själv. Helt ok OM detta står innan man anmäler sig. Nu är det så att det står att alla får medalj efter loppet och då är det inte ok att ändra mindre än en vecka innan. Det må låta girigt och fjantigt men för mig (och många fler) är medaljen en viktig del, det är det som nu driver mig till att träna, ge motivation och få kunna titta på dem emellanåt när det känns motigt. Ett bevis på vad jag faktiskt klarat. Efter lite tjafs på deras facebooksida kom det fram till att det fanns ett begränsat antal och det var först till kvarn som gällde. Eftersom jag var anmäld till promenadklassen kändes det ganska så hopplöst.Vi startar sist och går långsammast.
Väl på plats fick jag ett infall så jag bytte startgrupp till löpargruppen. Tänkte att 1km kan jag jogga och gå en och sen jogga en osv... Sagt och gjort, jag joggade. Vid 1km kände jag mig stark. Vid 2km kände jag att jag klarar nog en till så kan jag gå näst sista och springa sista. Men vid 3km var det nerförsbacke och helt plötsligt så spurtade jag imål! Galet nöjd med 39.50 i tid. Nu har jag en långsam jogging-tid att förbättra och jag är grymt motiverad.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jodå, jag lever!

Men bloggen är det väl sämre med. Det kom något imellan...livet, vardagen, ni vet, det där viktiga:) För tillfället har jag som mål att ren...