fredag 24 november 2017

Jodå, jag lever!

Men bloggen är det väl sämre med. Det kom något imellan...livet, vardagen, ni vet, det där viktiga:)

För tillfället har jag som mål att rensa garnsamlingen, avsluta alla projekt som ligger (avsluta eller repa upp) och sen belöna mig med ett stickmönster på en tröja med tillhörande riktigt dyrt fint garn till. Någon belöning måste man ju ha...

Jag skulle även låta bli att köpa garn nu då innan jag rensat men det var ju black friday och allt idag. Så lite raggi, mellanraggi och raggi junior beställdes. Tänkta projekt är fruntimmerssockan, emmasockan och vårsockan. Har 4 nystan mellanraggi hos mina kära föräldrar (skickat mamma till garnaffären) som skall användas till Järbos KAL som börjar 30/11. Perfekt dag att börja då jag sitter uppe för att vända dygnet då jag jobbar natten därpå.  Just ja, jag har börjat jobba med...natt på neonatal IVA på östra sjukhuset. Tänk att våra minsta barn är lika stora som ett nystan raggi...och väger som 5 av samma nystan. Hemskt och fantastiskt på samma gång. Att få följa dem är otroligt. Jag har fått världens bästa jobb!

1 kommentar:

  1. Grattis till väldigt viktigt jobb, du kommer vara så viktig för både stora, mellanstora (syskon) och pyttesmå!
    Jag har strävat på med rensning, men tappade kontrollen här i höstmörkret och började på med massa nytt och köpte en del garn...bland annat till Julsockan! Flätuppläggningen är ju to die for!

    SvaraRadera

Jodå, jag lever!

Men bloggen är det väl sämre med. Det kom något imellan...livet, vardagen, ni vet, det där viktiga:) För tillfället har jag som mål att ren...