söndag 23 april 2017

Vårtecken KAL

I torsdags släpptes del två av en KAL (knit-a-long) jag är med i. Del ett bestod av fuskflätor, helt nytt för mig som i stort sett endast stickat aviga och räta maskor i hela mitt liv (ja,man kommer ganska långt på det). Va inga större svårigheter när man väl tog sig an mönstret, tidigare har jag bara struntat i liknande för att jag trott att det va krångligt...det var det inte:)
Del två som släpptes idag bestod av ett fint strukturmönster föreställande videkvistar. Detta var ju något jag gjort mycket så det gick snabbt och smidigt.
Här är halsvärmaren hittills, del 1 är rosa och del 2 vit. Garnet är av lamaull och jag kommer skriva ett inlägg om det och vaf jag tyckte när KALen är klar.
Nu längtar jag tills imorgon när del 3 släpps!

1 kommentar:

  1. Det blir fint, det där! Mitt garn kommer väl imorgon, samma som du, men jag kanske gör vide-biten i det gråa... Det är kul när man hittar nya tekniker som inte är alltför krångliga!

    SvaraRadera

Jodå, jag lever!

Men bloggen är det väl sämre med. Det kom något imellan...livet, vardagen, ni vet, det där viktiga:) För tillfället har jag som mål att ren...